Friday, August 14, 2009


Saya jumpa orang gelandangan di jalan kecil itu. Pusing keliling dia berjalan. Mata melilau-lilau semacam mencari sesuatu. Saya tepuk bahunya, tanyakan apa yang dia cari.

Dia jawab, "Aku cari syurga.. Kau hendak tolong?"

----------------------------

Bulan puasa sudah hendak menjelang.

Pencarian kita bermula semula. Universiti dibuka semula.

Saya tertanya-tanya, pilihanraya Permatang Pasir nanti akan aman kah? Damai kah ia dari mulut-mulut busuk orang dan cerca-cerca mereka?

Saya harap mereka akan lebih rasa letih berpuasa dari letih memaki hamun.

----------------------------

Dalam TV kita tengok orang ini kata begitu, orang ini kata begini.

Namun pasal DAP menghina orang Islam. Saya tak mahu kompromi. Saya rasa malu kalau agama saya terpaksa dihina, dan saya sebagai penganutnya terpaksa telan. Malu!

Posted by Posted by Ariff Arifin at 5:39 AM
Categories: Labels:

 

0 comments:

 
>