Wednesday, September 9, 2009


Aku titipkan salam buat sahabat. Yang jauh di mata, tapi mana mungkin jauh di hati.

Aku titipkan salam buat seorang guru. Yang ajarkan aku banyak perkara dalam kehidupan.

Aku titipkan salam, buat seorang abang, yang sangat aku kasihi.

*****

Hidup di dunia, kita terlalu banyak menggambarkan kekecewaan pada diri.

Pesan buat sahabat. Fikir yang terbaik dan buatlah keputusan setelah berminta kepada Tuhan. Kerana DIA Maha Adil dan tahu apa yang terbaik untukmu.

*****

Hidup ini bukan untuk mati dikenang sebagai orang hebat-hebat.

Cukup jika dapat mati dalam keadaan yang baik; husnu al-khatimah.

Kerana menjadi orang yang hebat-hebat di mata manusia, belum tentu menjamin tempat yang tinggi di sisi Allah Azza wa Jalla.

*****

Ramai yang mengucapkan taubat. Dan ramai juga yang memungkirinya.

Aku risau kalau aku termasuk dari kalangan mereka.

Teringat pesan Syeikh, ini taubat penipu. Ketika meminta ampun menangis-nangis, keluar sahaja dari tempat solat, pergi membuat mungkar semula.

Aku risau. Sungguh.

*****

Apa-apa yang disuruh oleh Rasul kita lakukan, apa yang ditegahnya kita tinggalkan. Inilah ISLAM.

Posted by Posted by Ariff Arifin at 8:07 PM
Categories: Labels:

 

0 comments:

 
>