Monday, April 20, 2009


Mungkin sebab saya bosan. Jadi tidak pasal-pasal. Ada dua entry saya telah keluarkan hari ini.

Apa akan anda lakukan pada situasi ini? Hal ini telah diadukan melalui perantaraan mimpi ala sufi pada saya oleh pembaca XYZ:

Saya ada masalah dengan pemimpin Kelab Catur kampung saya. Saya rasa, tiada pada dirinya ada sifat kepimpinan dan, tidak islami.

1. Dia korup. Pernah makan aiskrim dan membelanja kroni-kroninya menggunakan duit pendaftaran kami.

2. Dia suka makan wang kami, katanya ufti. Kalau tak, apa mahunya dia jadi bos yang berdarah mulia (konon-konon)?

3. Isterinya tidak bertudung. Layakkah dia jadi pemimpin Kelab Catur?

4. Dia tidak pandai agama. Layakkah dia mendakwa dirinya penaung agama Kelab Catur Kampung Pisang? Dia pernah kantoi makan pisang semasa solat Jumaat.

5. Dia selalu menyuruh kami berbuat baik. Tapi sendiri pernah kantoi mengintai anak dara ketua kampung mandi.

6. Dia juga menjual papan-papan catur milik kelab beserta buahnya sekali semata-mata untuk membeli kereta mewah jenama Rolls Royce.

Apa perlu saya buat?

[Bunyi cengkerik macam dalam filem anime]

Haiiii..... Saya pun pening.. Pening....... Dan confuse..

Krisis Kelab Catur saja pun. Bukan masalah negara.. Kan?

[Bunyi cengkerik semakin menyepi]

Posted by Posted by Ariff Arifin at 3:13 AM
Categories: Labels:

 

0 comments:

 
>