Tuesday, April 21, 2009


Situasi 1:

Prenggg... Peng.. Peng... Prengggggggggggg.....

Urghhh... Tension betul dengar deruman ekzos motor kapcai 2 lejang yang tak ditala dengan betul milik mat rempit (konon-kononnya) yang lalu di hadapan rumah saya. Ini masalah bila budak sekolah menengah yang berusia 13 tahun baru dapat motor.

Tidak ada sensitiviti kepada masyarakat setempat. Mungkin kerana masih belum habis bersekolah. Atau dia mahu kekal seperti itu sepanjang hidupnya. Ibu bapanya perlu ajar semangat kejiranan.

Apalah sangat bawak motor laju-laju di kawasan kampung lagi lengang adik-adik? Kalau berani cubalah bawak laju-laju di Jalan Tun Razak sewaktu peak hours (sambil senyum kambing).

Errr.. Tapi, ada juga yang tak bawak laju, tapi kuat bunyi motornya. Contohnya mamat ini.

Moral: Ibu bapa jangan hadiahkan motor pada anak yang masih bersekolah. Dia bukan sahaja merosakkan dirinya, tapi juga motor yang mahal.

Saya? Saya bukan mat rempit walaupun saya suka merempit. Kerana mat rempit membiarkan orang lain menanggung risiko bersama dirinya.

Saya mahu yang ini. He he he.. Jika mahu buat sumbangan, boleh hubungi saya melalui chatbox di atas. Keh keh keh.

Situasi 2:

Panasnya... Peluh... Berpeluh.. Dan dipeluhkan..

Bak kata orang Terengganu (saya la tu); "Panah wehhhh... Panah so-oh...." (maksudnya; Panas laaaa... Panas sungguh....)

Saya sangkakan rumah saya mengalami masalah pada sistem pengudaraan. Sehinggalah saya baca laporan di akhbar. Nampaknya cuaca di Terengganu sangat tidak menentu. Macam di KL jugak. Cuma sejak saya balik, masih belum hujan.

Hari-hari yang panas memang sangat mencabar. Saya rasa, saya boleh mengalami dehidrasi. Namun saya lebih risau perkara lain. Contohnya macam teori ini.

Rupanya cuaca juga boleh jadi penyumbang gejala jenayah. Mungkin benar, kerana manusia lebih cenderung memaki-hamun dan mencarut jika cuaca (atau hati) panas (minta dijauhkan).

Moral: Banyakkan minum minuman isotonik untuk menggantikan bendalir dalam badan. Cuma perlu berjaga-jaga. Perut boleh jadi buncit juga.

Posted by Posted by Ariff Arifin at 8:24 AM
Categories: Labels:

 

0 comments:

 
>