Thursday, May 7, 2009


Erdogan. Oh Erdogan. Nama yang makin mekar di persada rakyat Malaysia.

"Arippp.. Kau nak ulas pasal politik pulak ke??"

Oh. Mintak maaf lah kawan. Saya tak reti sangat mengulas pasal politik. Kalau boleh dibuat analogi. Saya ini orang yang memandang dari luar pagar sambil memegang jeriji pagar. Tak mahu masuk. Takut nanti tak jumpa jalan keluar. Orang kata dekat dalam pagar banyak gula-gula. Hahaha.

Erdogan di Malaysia?

Hahaha. Saya cuma takut Erdogan yang disebut-sebut di Malaysia membawa derita. Atau sakit jiwa.

Politik di Malaysia semakin basi dan lemau. Dalam hati, cuma mampu berkata. "Aku risau kalau-kalau Malaysia berakhir menjadi proxy Yahudi. Tapi aku risau juga kalau Malaysia menjadi negara suap-menyuap... Tapi yang marhaen tetap kelaparan. Aku risau. Sebab aku pun marhaen."

Kepimpinan Islam atau kepimpinan ulama'? Atau kepimpinan liberalis?

Saya tidak tahu. Hahahaha.

Posted by Posted by Ariff Arifin at 12:57 AM
Categories: Labels:

 

0 comments:

 
>