Wednesday, May 6, 2009


Kalau ada di kalangan manusia dan jin merasa pelik kenapa saya berubah gaya penulisan. Dari kurang ilmiah, menjadi tidak ilmiah langsung. Jangan pedulikan saya.

Sebenarnya, saya lebih rasa selesa menulis dengan cara begini. Menulis pasal diri saya. Menulis pasal perkara yang saya lihat di sekeliling saya. Menulis dengan gaya yang santai seperti di tepi pantai.... Yang indah...

Ada kawan berkata (dalam loghat Kelantan); "Mu hari-hari update blog. Laju benar. Belumbo denge Masri.."

Saya jawab, "Memey (baca: memang, bukan Memey yang kena dot.. dot..) aku hari-hari apdet blog. Sebab aku tulis pendek, pahtu gak aku banyok ngepek (baca: merapu dan merapik)."

Tulisan dalam blog ni tak sampai 1 page word pun. Kalau ada yang sudi baca, terima kasih banyak saya ucapkan kerana membaca repekan serta rapikan niyang rapik saya yang ini.

"Habis tu, kau tak mahu menulis ilmiah sikit ke?"

Entahlah.

Saya bikin blog baru.



Niat saya untuk meng-seperate-kan hasil kerja yang (kunun-kunun) ilmiah itu sudah tercapai.

Jadi saya akan teruskan merepek dan ketawa di blog kalam fadhi saya ini.......

P.S: Merepek dengan merapik sama makna ke?

Posted by Posted by Ariff Arifin at 3:03 AM
Categories: Labels:

 

2 comments:

Nazra~ said...

langsung tak sama dgn niyang rapik ^_^

Ariff Arifin said...

tak sama ka?

tak pernah tengok..

**ketawa berguling**

 
>